#SantJordiconfinat Montserrat Esteban ens recomana

0

#SantJordiconfinat Montserrat Esteban ens recomana:
📖 El metge d'Atenes
✍️ Maria Teresa Pous Mas




"Jo sentia més admiració pels mestres del gimnàs que pels metges. Havia vist com curaven fractures i luxacions. I m'adonava que sabien més coses de la salut que de les malalties. Això m'atreia. Més endavant, vaig veure que dedicar-se a potenciar la salut era tan o més important que lliurar-se a curar les malalties. Aquesta certesa me la van oferir aquests mestres. Els sentia explicar que l'exercici físic enforteix el cos, dóna vigor a l'ànima i ajuda a allunyar tota mena de malalties. M'agradava exercitar-me sota el seu guiatge i alimentava la idea de ser un mestre com ells. Com que el més probable, però, era que arribés a ser metge, vaig voler esbrinar si en el meu aprenentatge hi hauria més dies feixucs que plaents. Vaig decidir observar la feina i el dia a dia d'algun metge conegut del pare. També anava als santuaris d'Asclepi per veure les actuacions dels metges i, a casa, passava estones a prop dels esclaus malalts. Que n'era d'ignorant! Em feia preguntes mal formulades que no em duien enlloc. Tanmateix, aquelles pèssimes observacions van donar bons fruits. A poc a poc, la idea de ser metge em va anar seduint."


Sant Jordi confinat s'avorreix molt... Regala-li una lectura!
Il·lustració: Montse Morales Hermoso
#SantJordiconfinat

Fem-li arribar un fragment del llibre que més t’agradi indicant el títol i l’autor. Posa el teu nom (o nick inventat). Extensió recomanada: 20 línies aproximadament. 

Envia-ho al Facebook de la Biblioteca o al correub.calella.csp@diba.cat i ho publicarem. Quan tornem a obrir, celebrarem un Sant Jordi ben especial, amb una lectura pública de les vostres propostes. Ah! els més petits podeu enviar un dibuix del vostre conte preferit i premiarem els millors. Poseu títol, nom i edat. Animeu-vos a participar! 

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Comenta!