Temporada d'òpera 23/24

0

Temporada d'òpera consisteix en la divulgació de l'obra, l'autor o l'intèrpret escollit a càrrec de la periodista i divulgadora musical Rosa Maria Carbonell. Inclou audicions i l'emissió de fragments seleccionats.


Temporada d'òpera se celebrarà un divendres al mes, a les 18:30 a l'Auditori Can Saleta (C\ Sant Jaume, 229). 




1a sessió - 27 d’octubre  
Orfeo ed Euridice de Cristoph Willibald Gluck
Va reformar completament el món operístic: eliminant llargs recitatius, suprimint les àries de capo, prescindint dels castrats... entre altres coses. Tots aquests canvis contribuiran a alleugerir i a donar més proximitat a les òperes. El seu Orfeo i Euridice, estrenada a Viena l'any 1772 és un clar reflex d'aquest nou llenguatge operístic on Gluck mostrarà la senzillesa i el poder d'aquesta tragèdia.


2a sessió - 1 de desembre
Manon de Jules Massenet
L'any 1731, l'abat Prévost escriu la seva novel·la Manon Lescaut i posteriorment es faran d'altres versions: Un ballet de Haley l'any 1830, una òpera l'any 1856 per Auber, i l'any 1894 Giacomo Puccini compon també la seva Manon Lescaut. L'òpera de Massenet, estrenada l'any 1884 destaca per la seva frescor i sensualitat i alhora mostra l'encant i la vitalitat de la música i la cultura de la Belle Époque parisenca.


Trilogia operística de les tres reines de Gaetano Donizetti
Òpera i novel·la negra: Quan la realitat supera la ficció més fosca


3a sessió - 26 de gener
Anna Bolenna
4a sessió - 16 de febrer
Maria Stuarda
5a sessió - 22 de març
Roberto Devereux


Presentació de les tres òperes de la trilogia de les tres reines dels Tudor del compositor Gaetano Donizetti: Maria Stuarda, Anna Bolenna i Roberto Devereux, personatge influent a la cort d'Isabel I. Tres figures potents, atractives i poderoses unides per un fil macabre de mort. Tres dones amb vides tan intenses i brutals com la trama d'una novel·la negra, ideals per convertir-se en personatges d'òpera.

 

6a sessió - 26 abril
Ballet Romeu i Julieta de Sergei Prokófiev.

7a sessió - 31 de maig
Don Carlo de Giuseppe Verdi

Sens dubte l'òpera més llarga de Verdi. Es va estrenar a París l'any 1867 encara que s'adaptava a les normes de la gran òpera francesa, es va haver de revisar i de retallar diverses vegades.
Està basada en fets històrics, representats en la figura de Felip II i el gran Inquisidor, el príncep Carlos i la seva promesa Isabel de Valois. Tota una combinació explosiva que donarà com a resultat una òpera complexa d'argument, però plena de bells números musicals.