La veritable confiessió de la Charlotte Doyle

0

No hi ha gaires noies de tretze anys acusades d'assassinat, jutjades i declarades culpables. Jo en vaig ser una. I la meva història, tot i haver passat força anys enrere, té prou valor per ser explicada. Alerta, però: si les idees fortes i l'acció us ofenen, no la llegiu. Jo intentaré explicar la veritat, tal com la vaig viure.

Premis
  • 2011 - Premi Junceda, concedit per Associació Professional d'Il·lustradors de Catalunya
    Classificació: Millor coberta

  • 1991 - Newbery Honor Book, concedit per American Library Association


En La veritable confiessió de la Charlotte Doyle, la veu té el to dels clàssics d'aventures però aquest cop protagonitzat per una nena, que malgrat culminar la travessa i tornar a les comoditats d'una casa amb jardí, llençols nets i roba de senyoreta, ara aspira a prendre partit en la seva vida i decidir com viure-la. 


La història narra el viatge de la protagonista des de les costes angleses fins a Amèrica en 1832 al Falcó Marí, un bergantí amb secrets ocults. Durant el viatge, la jove haurà de decidir a qui oferir la seva lleialtat: al ben plantat capità Jaggery o a la desmillorada tripulació, representada pel cuiner, Zacaries. El conflicte de lleialtats desembocarà en una mort, de la qual Charlotte es sentirà responsable i que l'obligarà a revisar el seu codi moral amb més deteniment.

La ignorància de Charlotte, permet introduir a un lector en l'univers naval del relat d'una manera natural.


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Comenta!