Exposició Marletgrafies

0


         Trenta cinc anys enrer, quan la fotografia digital no era gaire més que un projecte de futur, amb els pobres mitjans que tenia a l'abast, no em cansava d'entrar grapats de píxels en el 286 (un PC d'aquella època) intentant donar un nou aspecte a les meves fotos. Estava, gairebé obsessionat, en trobar un camí  que les allunyés de la mera reproducció mecànica, a la que tant ens havíem acostumat.
         Però, com posar sobre paper, cartró o tela, allò que veia a la pantalla?  Les impressores dels anys 80 eren una mena de màquines d'escriure que només servien per a text; i, en aquella època, parlar d'arxius digitals als laboratoris professionals, venia a ser com anar a un parvulari a donar una conferència sobre la Campana de Gauss.  
         Estant un dia amb l'amic Miquel Cabutí (al Cel sigui), que també havia entrat en el món de la fotografia des de molt abans que s'hagués d'afaitar, li vaig explicar el meu projecte d'utilitzar per a la impressió, un procediment molt semblant a la serigrafia. Ell era impressor i  entenia del tema. Em va escoltar amb atenció i al final va dir, seriosament:
         -Però això que tu vols fer no seran pas fotografies.
         I esbossant el seu característic somriure, va afegir:
         -En tot cas, seran marletgrafies.

**********************

         Avui, Miquel, mentre preparava la exposició, m'ha vingut a la memòria aquell teu acudit, i he volgut donar per nom a aquesta mostra,  el mateix amb el  que tu la vas batejar trenta cinc anys abans de néixer.
Joan Marlet i Civil
Hivern del 2016 




0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Comenta!