Entrevista virtual a... Noah Gordon

0


Sóc fill de la Gran Depressió, una època a la que molts nord-americans no tenien feina i eren molt i molt pobres. La vida era molt gris, i els llibres era l'única cosa que li donava color

La meva germana Dorothy va ser la que em va dur per primer cop a la biblioteca. I respecte als meus autors favorits, la biblioteca de la zona on vivia estava dividida en dos, la meitat l'ocupaven llibres infantils i l'altra, llibres d'adults. No vaig trigar res en acabar-me tota la col·lecció de llibres infantils, així que, abans de que fos legal, vaig començar a llegir llibres d'adults, gràcies a la col·laboració dels bibliotecaris, que em deixaven treure'ls.


Sempre m'he estimat les biblioteques. Fins i tot he estat l'encarregat d'algunes. Fa cinc anys, quan la meva dona Lorraine i jo ens vam mudar a la colònia de jubilats on vivim, ens van deixar una sala meravellosa i ens van animar a convertir-la en una biblioteca. Vam muntar un comitè i avui la biblioteca té 4.000 llibres. Tenim el suport de la comunitat i comprem llibres nous cada mes. Ha estat una experiència realment meravellosa.





Noah Gordon va néixer l'11 de novembre de 1926 a Worcester, Massachusetts, als Estats Units. Les seves novel·les, llegides per milers de lectors a tot el món, acostumen a tractar sobre la història de la medicina, l'ètica mèdica, la Inquisició i la història cultural del poble jueu. Entre les més conegudes figuren El metge, El rabí,  La Doctora Cole i L'últim jueu.
Gordon va estudiar Periodisme a la Universitat de Boston, on també obtingué un màster en Literatura i Redacció Creativa. Durant molts anys va treballar com a periodista especialitzat en ciències al The Boston Herald alhora que col·laborava en altres publicacions científiques. Abans d'iniciar la seva carrera com a escriptor, va dirigir dues revistes mèdiques, Psychiatric Opinion i The Journal of Human Stress.
La seva primera novel·la, El rabí, no es va moure de la llista dels llibres més venuts de The New York Times durant més de sis mesos. La seva obra literària ha estat reconeguda amb nombrosos premis, com ara el Premi James Fenimore Cooper de la Societat d'Historiadors Americans; el guardó del Club del Llibre de Bertelsmann a Alemanya, i Premi Boccaccio a Itàlia.
La seva última novel·la, El celler, és un tribut a Catalunya i el seu vi. Protagonitzada pel jove viticultor Josep Álvarez, la novel·la és alhora la història d'un somni, el d'Álvarez a la recerca del millor vi del món, i un mirall social de l'època on hi apareixen fets històrics com ara la plaga de la fil·loxera, l'assassinat del general Joan Prim i les guerres carlistes.



0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Comenta!